Tuesday, January 25, 2011

Aku tidak Sendiri

Setiap manusia inginkan perhatian daripada orang lain. Oleh sebab itu mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk menarik perhatian orang sekelilingnya untuk memberi perhatian kepadanya. Salah satu cara adalah mengunakan tutur bicara yang baik dan sedap didengar selain daripada mempamerkan tingkah laku yang baik dnan sopan.sekiranya budi bicara kita baik dan menyenangkan perasan orang sekelilingnya sudah pasti kita menarik perhatian semua orang. Orang akan senang hati disamping kita dan perhatian yang berlebihan akan kita perolehi. 
Untuk menarik perhatian orang salah satu cara yang paling mudah dan mujarab ialah sentiasa senyum. senyum membuatkan muka seseorang itu kelihatan manis dan mendamaikan hati sesiapa yang memandangnya. Orang lain tidak akan rasa takut dan was-was untuk menyapa kita kembali setidak-tidaknya balasan senyuman akan kita terima. selain daripada itu senyum selalu akan membuatkan kita hingga tekanan. 
walaubagaimanapun janganlah kita senyum tanpa bersebab da tidak kena pada tempatnya. misalnya seorang gadis sekiranya asyik senyum pada sesiapa termasuk lelaki yang tidak dikenali boleh menyebabkan perkara yang tidak baik berlaku. kemungkinan orang itu bersangka buruk dan mengambil kesempatan ke atas gadis itu. Senyum berpada-pada dan jangan mahal untuk senyum. Senyum merupakan bahasa bukan lisan yang digunakan untuk mengambarkan seseorang itu ingin berkawan dan mesra dengan anda semua. Jadi senyum dan maniskan muka anda semua..
(^_^).....

No comments:

Post a Comment